Saturday, January 27, 2007

وکیل وصی



یه مدتیه که معمولاً وقتی لباس عوض می کنم ، بعدش که می بینیم ، مشخصات لباسم رو می گی که مثلاً چه رنگیه و اینا... چند روز پیش از حموم اومده بودم و یه بلوز آبی با یه شلوار بنفش پوشیده بودم، که من رو دیدی... یه نگاه معنی دار به سر تا پام انداختی و گفتی

Maman! c'est jolie toi "ABI BADAM"

یعنی مامان خوشگل شدی با این آبی و بنفش

برای بابایی تعریف می کنم ، سر تکون میده و می خنده و میگه : گرفتاری شدیما :دی



تو و بابایی داشتین پرتقال می خوردین، بابایی من رو صدا کرده و بهم چند پر پرتقال داده و من هم همونجور ایستاده و در حال خوردن مشغول حرف زدن بودم و تشکرم رو هم کرده بودم. ولی ظاهراً جنابعالی - که در حال حاضر وکیل وصی کل انسانهایی ، که نکنه حق تشکر شنیدنشون ضایع شه- نشنیده بودی. انگشت اشاره تهدید رو گرفتی رو به من و میگی : ماما ! مغسی توا بابا ! یعنی از بابا تشکر کن ، مجدداً تشکر کردم ... ولی خودت هم مثل همیشه محکم کاری کردی و گفتی : مغسی بابا مامان ! ( اصولاً اون کلمه ای که بعد از مخاطب مغسی میاد، دلیل تشکر رو می رسونه :دی البته نه در زبان فرانسه ، در زبان علیرضا ) و خلاصه این پروسه بارها و بارها تکرار می شده و میشه و خواهد شد به گمونم


این عکس رو با این یکی مقایسه کنین ! میدونین یعنی چی؟ یعنی ما دکوراسیون خونمون رو عوض کردیم؟ بههه بابا بچه شدین ها... یعنی دو تا از گلدون هامون که تو اولی بودن و اینجا نیستن ، به دیار باقی شتافتن؟ مم، خوب آره ولی نه... یعنی گلدون هامون رو ببینین چقدر زیاد شدن؟ مممم نه ! .... این دو تا عکس یعنی پسر ما بزرگ شده، یعنی دیگه نمی خواد هی بره اونجا فوضولی کنه و به همه چی دست بزنه ، یعنی دیگه نمی خواد دست کنه تو خاک گلدون ها و بریزدشون بیرون، یعنی دیگه فقط موقع آب دادن به گلدون ها که میشه به باباییش میگه : موا اُسی ( من هم ) و می خواد با این آب پاش پیس پیسی ها ، آب بپاشه ، یعنی دیگه حتی وقتی یه موقع وسوسه میشه بره اون طرفا ، خودش زود با صدای بلند میگه " نُ... سه توش پا " یعنی نه ، به این نباید دست زد و ما همینجور تند و تند قند تو دلمون آب میشه


تو را فرشتگان به من نمودند

به خاطرت قصیده ای سرودند

12 comments:

Anonymous said...

اول
سلام.مريم خانم. خوبي؟ بابا ما كه دلمون آب شد تا از اين قند عسل واسمون تعريف كني. خدا ببخشش واستون
تو رو خدا هر روز واسش اسپند دود كن. من فرانسه ميدونم واسه ي همين وقتي فرانسه هاشو ميخونم كلي كيف ميكنم. بيشتر ازش عكس بذازين لطفا. اگه زحمتي نيست:d

Anonymous said...

خدا واست نگرش داره

Anonymous said...

من که اینجام از کارای علیرضا میشنوم و عکسهاشو میبینم قند تو دلم آب میشه چه برسه به شما قربون قد و بالاش بره خاله

Anonymous said...

بخشيدا نكه راه دوره ما همينجا خواستگاري ميكنيم از اين پسر بزرگ كوچكتون نكه داييشم پسر خوبيه و مامان مريمش عشق منه شرمنده ها.:ي
بابا كلي كيف ميكنم كاراي اين وروجكو ميخونم خوب بهش يد بده كه از باباها زيادم تشكر نكردي نكدي ديگه (چشمك) (شيطون) مواظب خودت و اين قند عسل باش .راستي كي مياي ايران؟

Anonymous said...

vay maman maryam delam vase alireza ye zare shode bud

Anonymous said...

delam vase alireza ye zare shode bud maman maryam mano shenakhti ya na??????
rasti emtehanat tamum shod??????
male man hanuz munde bicharam karde
ah asan ki gofte dars mikhuni emtehanam bedi????????/
alireza ro beboos havarta

Anonymous said...

سلام مریم جونم. قربون این پسر برم که هر بار کلی از دیدن عکساش ذوق می کنم. خیلی نانازه و خوردنیه. جون دلمه.
قربون این وکیل وصی تام و تمام هم بشم.
اینکه هربار لباس تورو شرح میده هم خیلی جالبه.
جون دلم.

Anonymous said...

وای مریمی دلم رفت.
گازش بگیر محکم.

Anonymous said...

حدس بزن که من کیم.
1. من همونیم که تو بدون اینکه بشناسیش خیلی راهنمایی و کمکش کردی.
2. همسرم که تازگی پسرت رو دیده با اینکه در مورد بچه خیلی سخت گیره و از هر بچه ای تعریف نمی کنه معتقده که اون ناز ترین پسریه که تا حالا دیده. بهم می گفت که خیلی هم مودبه و دائم تشکر می کنه.

می خواستم یه بار دیگه از تو و از آقا حمید به خاطر وقتهایی که برای راهنمایی و کمک به ما گذاشتین تشکر کنم.

برایت روزگاری پر از آرامش رو از خداوند خواستارم.

Anonymous said...

:X:X:X:X:X:X:X
akheiiii har bar miam inja ro mikhonam delam vasek hale jonesh zaf mire ke che jori tahamol mikone :-(
az hamin ja ba khale khanome in nim vajabie khoshgel o bahosh ham dardi mikonam :d
fogholadan in bache ha ... hamin aslak man az 1 sate pish shode maman kocholoye man ke majarah a dare !!!!
rasti maryam khanom joon adresemon avaz shode ;;)
ye vaght to weblogestan gom o gor nashid :d

Anonymous said...

Afarin be pesare golam ke vakile hameye ensanhaye rooye zamine va aghel shode o be golha dast nemizane, afarin be khodet Maryam joon ba oon goldoonhaye ghashanget. ma ke age Mohammad be golha narese tu khoone faghat Cactoos ha zende mimoonan :)

Anonymous said...

salaam maamaan Matyam joon.
ye esfand e hesaabi vaase in gol pesar dood konid ke hamin roozast ke cheshmesh bezanim.
khoobin shomaa? khosh migzare? mishe ye zahmat behetoon bedam? loppaaye in pesarak ro az tarafe man hesaabi bekeshin!!!
khob, khob, nazanin, man dar raftam!
be aaghaa Hamid ham salaam beresoonin.
eltemaas e 2A