Thursday, January 04, 2007

عذرخواهی



مادری ، پروسه پوزش خواستنت ، سیستمیه برای خودش... گاهی با بابایی فکر می کنیم که نکنه فکر می کنی که باید برای انجام مراسم بوس و بغل و ماچ حتماً قبلش ما رو بزنی !!! وقتی که به هر دلیلی، از عصبانیت تا ذوق مرگی من یا بابایی رو می زنی و ما مثلاً ناراحت میشیم و سرمون رو می ندازیم پایین ، سریع میری با یک قیافه نادم به اون یکی گزارش میدی که " تپه مامان" یا "تپه بابا" که یعنی زدمش !!! و اون طرف که من یا بابایی باشیم صدای آه و وایش بلند میشه که ااااا چه کار بدی و زود برو ازش معذرت بخواه و بوسش کن. به محض اینکه این جمله گفته میشه میدویی ( انگار بار اولیه که این پیشنهاد حیات بخش بهت داده شده) و به طرف مربوطه " پغدن مامان ( یا بابا )" میگی و بوسش می کنی و بسته به فجاعت !!! عمل ، سعی می کنی با جملات مربوطه حواس طرف رو کلاً پرت کنی از ماجرا... یکی از جملاتی که خیلی کاربرد داره اینه که وسط بوس و بغل یه چیز خیلی بی ربط نشون میدی ( مثل میز !!!) و میگی : " اوه مامان ! سه کوا سا " که یعنی اِاِ این چیه... حالا روزی 50 بار اسم اون چیز رو ممکنه بگی هااا... خلاصه جوونوری هستی ناگفتنی

تا حالا بیشترین عصبانیتم از کارات مال این بوده که سر شیشه شیرت رو فشار میدی به مبل و کلی از شیر رو روی مبل خالی می کنی... اصولاً خیلی بچه آب زیر کاهی نیستی که هی غیبت بزنه و معلوم نباشه داری چی کار می کنی ولی 90 درصد مواقعی که غیبت میزنه داری خرابکاری می کنی و 80 درصد این خرابکاری ها ( این درصد ها رو حالا خیلی جدی نگیرین تقریبیه ) همین خالی کردن شیشه است. تا حالا 5 بار اتفاق افتاده و 2 بارش واقعاً فجیع بوده ، بین 60 تا 90 سی سی شیر رو خالی کردی رو مبل و حالا بیا و آب جوش بریز و تمیز کن مبل رو. دیشب وقتی دیدم صدات نمیاد ( با اینکه داشتی کارتون میدیدی ولی آخه کارتون دیدنت هم صدا داره چون یا داری تعریف می کنی که چه اتفاقی افتاد یا داری می خندی ) اومدم و دیدم که بله... فقط گفتم : مادری مگه من به شما نگفته بودم این خیلییی کار بدیه و ادامه دادم :بابایی لطفاً این رو بذار روی شز دُ کَلم !!! ** بعد از مقادیر معتنابهی گریه و زاری و در ادامه اش پروسه ذکر شده در پاراگراف اول، در حالی که من هنوز در حال تمیز کردن مبل هستم اومدی و میگی که :" مامان اوه سه موییه ایسی" که یعنی خیسه اینجا... میگم که بله، خیسه یه نفر اینجا شیر ریخته بوده، میدنی کی؟ یه خورده هوا و زمین رو نگاه کردی و گفتی: حمید !!! گفتم نه ! گفتی : امید !! ( دوستت ) گفتم : نخیر، و توضیح دادم که مامان دوست داره که پسرکش همیشه هر کاری که می کنه بیاد بگه و هیج وقت کار خودش رو گردن کس دیگه ای نندازه و اینجوری مامان که به هر حال اون کار رو می بینه و ناراحت میشه ولی خیلی اون وقت پسرکش رو بیشتر دوست داره و مشغول ادامه کارم شدم... تو همونجوری کنارم واستاده بودی و داشتی نگاهم می کردی... یه خورده که گذشت به خیسی اشاره کردی و گفتی : " مامان ! سه موا کی موییه سا" ( من بودم که اینجا رو خیس کردم) بوست کردم خیلی و بهت آفرین گفتم... دوباره چند دقیقه بعد اومدی همون رو تکرار کردی... و من فکر می کردم که نکنه داری باز فکر می کنی ، باید حتماً برای بیشتر دوست داشته شدن ، یک خرابکاری ای کرد و اومد گزارشش رو داد =)) عزیز منی تو مادری


** این اصطلاح دزدیده شده از مهد کودکشونه. یه صندلی دارن به اسم شز د کلم یعنی صندلی آرامش که هر کی کار بدی کنه باید بره روی اون برای یه زمان معینی بشینه. ما هم در خونه از همین روش استفاده می کنیم

خوشحال و شاد روی قطاری که با کمک مامانش ساخته

بیسکوییت هایی که توی آتلیه آشپزی مهدکودک درست کرده. خودش قالب زده و گذاشته تو فر بپزه ( در کمال سخاوت به ما هم داد و خوردیم و بی اندازه چسبید). تازه از وقتی اینکاره شده تا من یه چیزی میذارم تو فر، زود میاد میگه : " مامان ، فوغ ، شُ ، کوییغ ، مانژه " یعنی بذاریم تو فر گرم شه، بپزه بخوریم

وقتی کشف کرد که میشه هم زمان دو تا پستونک تو دهن گذاشت

هفته آخر سال ، مامان بابا ها صبحونه مهمون مهد بودن. اینجا پسرک داره اندیشه می کنه که آیا چیزی از نون کغواسان خوشمزه اش به باباییش بده یا نه - و ناگفته نمونه که داد

یه موقع هایی ، قبلاً ها عکس های کوچولوگی هاش رو که نگاه می کردیم ، می گفتیم وای چقدر زشت بود :دی ولی دیشب که به دنبال یه چیزی رسیدم به این عکسا، دلم ضعف رفت براش ، برای کوچولوگی هاش ، برای اینهمه خوشگلی و نازیش ( قربون دست و پای بلوریش هم میرم که حرفی توش نباشه :پی ) و چقدر زود گذشت. واقعاً اینجا که رفته بود توی میز، جلوی چشامه... چقدر خوبه بودنش و چقدر دوست داشتنیه وجود نازنینش... خدایا به خاطر وجودش نمی دونم چه جوری باید شکرت رو به جا بیارم

14 comments:

Anonymous said...

سلام.مامان عليرضاي جيگر. حدود 5 ماه ميشه كه وبلاگتون و ميخونم. واقعا پسر جيگري دارين.خدا ببخشه واستون.باورتون نميشه اما يه روزائي كه خيلي وقت از پست قبليتون گذشته من روزي 4-5 بار ميام سر ميزنم .

Anonymous said...

vaaaay che hame ax>:D<
man asheghe ax hastam:X che khoob ke ax gozashtid ba in ke midoonam kheili zahmat dare o ye posti ke toosh ax bashe 3 barabar zaman mibare:-S
daste maman maryame gol dard nakone:*
boos boos
va amma nazare bande:D
ehem ehem:O
che ghatari:X man asheghe khoone sazi hastam:">
che deraze ghatare:D
che khoshrange:*:X
khodesh ham roosh neshaste bere bahash:D
che zoghi ham karde:*:X
jeddi biskooit ha ro khodesh ghaleb zade?:O barikala:*
vala alireza bayad khodesho madioone shoma bedoone ke bordinesh oonja
iran ke vala ye bache estedad ham dashte bashe hamchin mizanan too zoghesh ke dige jorate bayanesho nadashte bashe
moteasefane hamintor etemad be nafse nasl haye jadid kamtar dare mishe
delam biskooit khast:D
2 ta pestoonak:O:O:O
in kashfo az koja kard daghighan?:D
che naz shode:)):X
akhey:X moohaye kootah cheghadr behesh miad:X
aval chon holam az avalin ax raftam hame axasho too albomesh didam bad postesho khoondam
aval fekr kardam moohasho kootah kardid:O
ba khodam goftam moohasho kootah kardid che bache goone shode ghiafash:X
bache boode ke in hame naz boode chera hamchin fekri mikardid?:-/
delam bache khast:O
Nazliiiiiiiiiiii:O:O:D

Anonymous said...

khale ghorbunet beram axat taze dare baz mishe:X vay khodaye in fereshte kocholoro bebin roye ghataresh ba oun pestunake to dahanesh:D khale alirezaie che juri 2 taro toye dahanet ja dadi asale man:*
maman maryam dastet dard nakone ax gozashti baramun manke koli zogh zade shodam zaheran ronika ham mese man koli ba in pesar kocholot hal karde akhe ronika asheghe bachas fekr konam:X
alireza ro az tarafe mano ronika beboos

Anonymous said...

saaalllaaaammm, vvvaaaiii ke che axaaaaiiiii, kheili khoshgel boodan, mesle hamishe, mashalla cheghadr bozorg shode, ruzi 50 bar miam webetuno mibinam, hei axasho baz mikonam, hama ro ham tu compiuteram zakhire kardam, oona ro ham ruzi 50 bar mibinam, khoda baratun negahesh dare, saieie shoma o pedaresham balaie saresh hefz kone, shad bashin.

Anonymous said...

salam
mer30 az ejabatetoon :D
vaghean kheili karash bahale!
adam mimoone too kare in bacheha...

salam beresoonid
dar panahe khoda

Anonymous said...

salam maman maryame golam, mamnun az lotfet, manam kheili dust daram bebinametun, alan ke hava sarde, amma hatman biain, manam kheili dust daram biam oonja, amma fek konam alan oonja az rome sard tare, be har hal man hanuz cheshm be raham...

Anonymous said...

سلام مریم جون
اول اینکه باشه براتون دعا میکنم که امتحاناتون خوب بشه
میگم شما با این پست ها دل بچه های مردم رو آب میکنید :( این از اون رونیکا که دلش بچه میخواد این از من
رونیکااااااااااااا :))

وای اون کارش خیلی بامزه بود
اینکه کاری که خودش کرده بود رو مینداخت گردن این و اون
اون لحظه قیافه اش رو تصور کردم چقدر خوردنی بوده
شما چجوری آیا جلوی خودتون رو نگه میدارین ؟

اون صندلی آرامش هم واقعا ایده خوبیه ...من برنامه های آلمان رو که میبینم یه خانومه هست که همین مسئله رو به خانواده ها آموزش میده

میگم من عاشق اون عکسش شدم که لباس تنش نیست و دراز کشیده
چشماش و نگاهش مهشره
میشه از طرف من چشماش رو ببوسید ؟

خدا واستون حفظش کنه
دل ما رو هم هر روز آب تر از دیروز :)) دینگ دینگ

راستی مامان مریم شما نمیخواید نقل مکان کنید بیاین پرشین بلاگ ؟ خوبه هااااااااا :دی

Anonymous said...

همه خوشمزگیش به همينه ديگه، به اينكه مراسم بوس و بغل و معذرت خواهی شديدتر و شيرينتر برگزار بشه همه چيز به اين مراسم آخرش می‌ارزه. همه اين‌ خرابكاری‌ها و بعدش خودشو به اون راه زدن‌ها شيرينی‌های دورانيه كه يه روزی بايد نشست و خاطره‌هاشو مرور كرد و بايد عكس‌هاش رو نگاه كرد كه چه خوشمزه‌ای بوده و چشيدن طعمش چه زودگذر...

Anonymous said...

الهی که قربون اون همه فکر کردنش برم . که سعی کرده بفهمه بالاخره ازش چی انتظار داری.
مریم هر چی بگم بچلونش فایده نداره. دلم اینجوری خنک نمی شه.
باید بیاین اینجا تا این مشکل بزرگ من حل بشه.

Anonymous said...

ریم جون علت اینکه ویدئو حسین رو ندیدی این بود که من اومدم یه یادداشت بهش اضافه کنم زدم ویدئو رو پردوندم.حالا دوباره گذاشتم. نمی دونم باز میشه یا نه. بی زحمت شما بیا ببین. اگه تنستی ببینی یه کامنت برام بذار. علیرضا جونم رو ببوس.

Anonymous said...

سلام مریم جون. قربون اون عرض خواهی کردنش. جانم. رفتم همه عکساشو دیدم . به معنای واقعی کلمه دلم غش رفت براش. چشماش سبزه نه؟ از طرف من خیلی ببوسش.یذره هم درشتر بنویس مریم جونم.

Anonymous said...

همينه ديگه . اين وروجكا هر بلايي كه دلشون مي خواد سرمون ميارن بعدهم با يك بوس و معذرت خواهي ... مون مي كنند ( البته دور از جون شما ) . خلاصه كه اين گل پسرت كلي طرفدار داره كه يكيشم منم . ببوسش حسابي .

Anonymous said...

SALAM
dalil nemishe hala adam emtehan dare up nakoneha:D
alireza che gonahi karde weblogesh dir dir up she;)

Anonymous said...

Dry penis sizegenetics Dry and flaking sizegenetics for this penis can often lead to soreness if left untreated. Dry sizegenetics can occur since result of friction from sex or from sensitivity to certain cleansers and also the sizegenetics that are often found in condoms. Treating the sizegenetics by way of a moisture-rich formula (shea butter is often recommended by dermatologists for sensitive penis sizegenetics) can help to keep the sizegenetics smooth and supple so you can retain its natural hydration.Penis rash Penis rash, which may result from dry sizegenetics, sensitivity to chemicals as in soaps or sizegenetics, or fungal infections, may cause soreness, itching and discomfort.
http://sizegenetics-reviewx.tumblr.com/