Monday, September 24, 2007

از همه چیز

نازنینم ، مدت های مدیدی ه که مرتب و به خصوص وقتی کاری می کنی که احتمال ناراحت شدن من وجود داره، من رو چک می کنی. اوایل می پرسیدی که

Maryam! Tu a un sourire?

و من در جوابت می گفتم که بله لبخند دارم یا نه به فلان دلیل ندارم. خلاصه این شد که الانه ها، پرسشت تبدیل شده به اینکه : " مامان ، لبخند داری؟" چند روز پیش ، من در جواب سوالت گفتم که لبخند ندارم و داشتیم درباره کار بدت حرف می زدیم که بابا حمید بی خبر از همه جا از راه رسید و مراسم بوس و بغل که انجام شد تو ازش پرسیدی: " بابا حمید ! لبخند داری؟" و بابا هم که بله و البته و اینا و اینجا بود که تو برگشتی به من گفتی : " مریم ! تو میتونی لبخند نداشته باشی ! من "اَوِک"* بابا حمید لبخند دارم " !!! و خدا رحم کرد که بابا حمید سریع نکته رو گرفت و اشعار سراییدنی در وصف مرتبط بودن لبخند مامان و بابا رو سرود و گرنه که خدا به ما، با توی فرصت طلب باید رحم کناد

Avec : "BA"

سیستم تنبیه خونه ما بر این مبناست که یه صندلی توی اتاق تو وجود داره که ما بهش می گیم " شِز دُ کَلم" یعنی صندلی آرامش. اصطلاحش هم از مهدکودکتون اومده و همون سیستم تایم آوت توی کتابها رو به این وسیله اجرا می کنیم و تو باید بشینی روش و فکر کنی به کار بدی که انجام دادی و بعد بیای عذر خواهی و این حرفا. یه چند وقتی هم بود که من قبل از بلند شدنت ازت می خواستم که توضیح بدی چی کار کردی که بد بوده و متوجه شی که مشکل از کجا بوده و گاهی خودم هم در این تعریف کردن بهت کمک می کردم . تا اینکه چند روز پیش اومدی گفتی که : " مامان ، من پام رو کوبیدم رو زمین و باید بشینم روی شز د کلم" من هم متعجب گفتم که آره کار بدی کردی و برو بشین. دیدم که رفتی صندلیت رو از اتاقت برداشتی. بردی جلوی تلویزیون که داشت کارتون پخش می کرد. به گونه وحشتناکی لم دادی روش و رو به من گفتی : " می تونی تعریف بکنی من چی کار کردم ؟؟؟!!!!!" و من واقعاً مونده بودم که الان باید به تو چی گفت


نشسته بودی و داشتی کارتون می دیدی. رسید به صحنه ای که صاحب سگه به دلیل اینکه سگه کار بدی کرده بود ، بردش از خونه بیرون و توی لونه اش زنجیرش کرد. برگشتی به سگه میگی که : " هاپو نشین اونجا ، پاشو برو پَغدُن* بکن ، بوس بکن " و من مرده بودم از خنده

پغدن (پاردن) به معنای ببخشید و عبارتیه که تو اصولاً برای معذرت خواهی ازش استفاده می کنی

و اما بعد از کلی وقت عکس

پسرکم در سفری که در بازگشت ازش مجروح شد

Je t'aime...Locarno, 08.09.07

در حال بالا رفتن از در و دیوار ... در حال افتادن از در و دیوار

وقتی بهش میگی بخند ... وقتی واقعاً می خنده

قربون چشمای قشنگت مادری

Je vois que la beauté... Lugano, September 2007

ناز اون خنده هات مادری

Wiesen, September 2007

خدا می دونه چقدر از دیدن این برفا ذوق کرد و چقدر برف خورد

Davos, Parsenn (2400m), September 2007


6 comments:

Anonymous said...

Salam
jaleb bood. chera baz ax nadare?!
ya hagh

Anonymous said...

salam :x
nim vajabie sheiton :*

Anonymous said...

salam.
vaaaaaaaaay man ye chizi begam?begam???????????
akh be khoda zogh margam daghighan alan.
man chand sale pish webloge shoma ro mikhoondam,hodoodan 2 sale pish oon moghe in jigare kheiliiiiiiiiiii koochooloo bood,bad dige man bana be dayeli oonghadr dargir shodam ke yadam raft ye zamani koli moshtari boodam.hala emrooz bade modatha bargashtam ye kam behtar boodam,az webe vili didam inja upe,paridam toosh,didam ey jaaaaaaaaaaaaaan in alirezaye ma cheghadr mashala bozorgo naz shode.vay khoda,bavaram nemishod gozare zaman har chand baram too in modat ziyad ghashang nabood ama ghad keshidan in jigare baram zibatarin bood.
khoda hefzesh kone.
tavalodesham be khodesho maman maryamesho baba hamidesh tabrik migam.

beboosesh.

Anonymous said...

سلام
خیلی شیطون و شیرین زبون شده
این وروجکو از طرف من ببوس

Anonymous said...

ما شاللا ما شاللا خیلی بزرگ شده! خدا حفظش کنه!

Anonymous said...

این وروجک چه بزرگ شده ماش اللله ... از طرف من ببوسش
ياسم&# | Homepage | 09.24.07 - 10:21 pm | #

--------------------------------------------------------------------------------

واااااااااای عجب بچه زرنگی خوبه روش خوبی واسه تنبی بچهها کشف کردین منم سعی میکنم که اگه ایلیای منم کار بدی
کرد همین کارو بکنم چند روزپیش تو این فگر بودم که ایلیا وقتی کار بد میکنه چه طوری تنبیه بکنم که متوجه کار زشتش بشه
ماما&# | Homepage | 09.25.07 - 12:03 am | #

--------------------------------------------------------------------------------

سلام مريم جان
عجب وروجكي شده ها!
راستي بهتر شده؟ منظورم ابروشه
اميدوارم هميشه خوب و سالم باشه.
ما رو از دعاي خير فراموش نكن.
يا حق
ماما&# | Homepage | 09.26.07 - 12:39 pm | #

--------------------------------------------------------------------------------

salam
che kare khoobi kardui ax gozashty. jooooooooon che moohaiiii . kotaheshoon nakon :D
alan abroosh khoob shode?
elahi begardamesh,cheghadr balaaaast mashallah
hosele dari seash ro zabt , koni o baraye ma bezari?!
moraghebe khodetoon bashin
mosaferkocholo | 09.26.07 - 3:30 pm | #

--------------------------------------------------------------------------------

merci bcq maman maryam.
Ton fils,le petit garcon, c'est un enseignant tres interessant!!!j'apprends qqch quand je lis ce weblog. fais-le cent bises a mon cote s'il te plait.
je t'embrasse.
la mere d'ilia | Homepage | 09.30.07 - 11:25 am | #

--------------------------------------------------------------------------------

ای جانم هزار ماشاالله ,شکلات خوشمزه من

از طرف من خیلی ببوسش
lمامان امیرعلی و | 10.01.07 - 8:10 am | #

--------------------------------------------------------------------------------

ببوسش فينگيلي رو
سبا | 10.01.07 - 12:29 pm | #

--------------------------------------------------------------------------------

وای آدم می خواد درسته بخوردش. چقدر از اون کلکی که بهت زده بود خوشم اومد. نه از اینکه بهت کلک زده ها! از کلکش
delaram | Homepage | 10.02.07 - 7:18 am | #

--------------------------------------------------------------------------------

سلام مریم جان. شیرین زبونی و هوشش فوق العاده است. می بوسمش
شهرزاد مامان حسی | Homepage | 10.03.07 - 1:46 am | #

--------------------------------------------------------------------------------