Friday, March 17, 2006

میگو

گل پسر نازنینیم

به ندرت میشه چیزی رو ببینی که میشه طعمش رو چشید و ازش بگذری. با اینکه خیلی وقتا این اقلام چیزای غیر خوشمزه و بعضاً غیر قابل خوردنن - مثل سیر ، سیب زمینی خام، پنیر گرویه، برنج نپخته و..- من برای صرفه جویی در وقت و اعصاب و به وجود نیاوردن نیم ساعت بحث سر اینکه بده و نمیشه و گیخه و بد مزه است و... همون اول میدم بهت که یه ذره مزمزه کنی و معمولاً این روش به خوبی جواب میده و تو بی خیال میشی و میری... و البته به ندرت هم میشه که جواب نده... حالا بگو مثل کِی و چی !

چند شب پیش، داشتم با کراهت فراوان ، میگو پاک می کردم... چون میگوش با اون پوست سفت روش بود. اومدی و تا میگو ها رو دیدی، از ذوقت جیغ کشیدی و یکیشونو برداشتی و یه ذره با پاهاش - اَه اَه- ور رفتی و شروع کردی هو هو گویان مثل هاپو رو زمین راهش بردن. یه ذره که گذشت، آوای هاممَ ... قاقا... شروع شد. گفتم باشه بخور ببین چقدر بد مزه است، این باید پخته شه تا به به خوشمزه بشه مادر. ولی بدون توجه به نطق من، یه گازی به میگوهه زدی و با کمال تأسف ملچ و مولوچ و سر تکون دادن به نشانه خوشمزگی شروع شد... و من به جای پیشگیری، مجبور به درمان شدم و صد البته که درمان صد ها مرتبه سخت تر از پیشگیری ست. خلاصه گریه داشتیم و اشک داشتیم و ناله و هوار و ... کاشکی میشد یه جوری بفهمم که میگو رو نباید خامش رو خورد ؟!!!!! داستانی داریم به خدا

17 comments:

Anonymous said...

از دست اين وروجك ها ، واقعا باورش و تجسم خام خام خوردن ميگو سخته... فقط و فقط از اين وروجك ها بر مياد و براي اينكه خودشون را هم از تك و تا نندازن كلي هم خودشون را مشتاق نشون ميدن. ولي اين ماجرا هاي بچه ها مجموعه اي خاطرات فراموش نشدني برامون ميسازه... خاطراتي بي نظير

شازده كوچولو خوشگل را ببوسين

Anonymous said...

اخیییی ولی خوبه میخواد همه چی رو مزه کنه اینچوری بد غذا نمیشه.راستی اینجا تو رستورانها میگوی خام هم سرو میکنن و این کاناداییها خیلی دوست دارن ولی من چون حاملم امتحان نکردم.شایدم واقعا خوشمزست که این ووروجک هم دوست داشته.

Anonymous said...

nooshe joonesh bashe fekr kon bordish ghazaye Japoni khorde :) az tarafe man hezarta beboosesh in gol pesare khosh ghaza ru.

Anonymous said...

Salam,
baraye chi nazashti bokhore?:(
bichare pesaram mesle babash az in chert o perta doos dare to nemitooni bebini?:)
:X:*

Anonymous said...

ببین یه چیز جالب بگم ، گوشت مرغ خام (سینه ) خیلی خوشمزه است ، حالا نمی دونم چجوری بدخترم بگم اه اه بدمزه است.
راستی! منو یادت رفت؟

Anonymous said...

سلام
این علیرضا هم هر چند وقت یه بار یه چیزی میخوره که آدمو تا مدتی از اشتها میندازه!!!
بهش چیگر خام گوسفند بدی بهتر از میگوی خام باید باشه!

Anonymous said...

هوم م م م م با عليرضا هم عقيده ام منم ميگو خيلي دوست دارم ، حتي خامش رو سال نو رو به شما تبريک ميگم

Anonymous said...

سلام . سال نو رو بهتون تبریک می گم ! مامان مریم یه کم بیشتر از این گل پسر بنویس ! دلمون تنگ می شه براش ! screen saverکامپیوتر من عکس های علیرضا است ! شاد باشین و کنار گلتون روزهای خوبی داشته باشین

Anonymous said...

سلام مامان مریم.تمام لحظه که پستت رو میخوندم چهره با نمک پسرکت جلوی چشمم بود.چقدر باحاله این علیرضا عزیز.فکر نمیکنم میگوی خام مشکلی داشته باشه...ببوسینش حسابی با یک کم فشار...سال نو مبارک.

Anonymous said...

سلام به مامان و بابای مهربون علیرضا عزیزم و عید همتون مبارک

انشاالله که نوروز خاطره انگیزی را در کنار هم به شادی جشن بگیرین

Anonymous said...

من می خواستم از گلدونه انتقاد کنم
کی میکه کاناداييهای بيچاره ميکو خام میخورند.اين جور ميگوها پخته شده است اگه روی بسته های اين ميگوها رو بخونيد متوجه می شويد که روش نوشته ميگو پخته شده خيلی هم خوشمزه هست شما اگه نمی تونيد همين جوری بخوريد میتونيد کمی سرخ کنيد
زهرا

Anonymous said...

che moojoode koocholooye mahi darid shoma roozi 1 sat faghto faghat be ax esh negah mikonamo lezat mibaram omidvaram khoda baratoon negahesh dare

Anonymous said...

سلام مریم جونممممممممم خوبی خانوم گل؟ عیدت مبارک باشه..از دور خودت و پسرکت رو می بوسم به آقای همسر هم خیلی سلام برسون و تبریک

بگو..خیلی خیلی دوست دارم و برات آرزوی یه سال عالی دارم امیدوارم همیشه سالم و خوش و موفق باشین..

Anonymous said...

rasti man shoma ro joze peivandam gharar dadam ba ejaze :D

Anonymous said...

سلام مريم جون
سال نوت مبارك
ارغوانم ازين كارا زياد مي كنه
ولي ميگو ديگه خيلي
ببوسش

Anonymous said...

سلام.سال نو مبارک
از طرف من علیرضای خوردنی رو دوتا ماااااااااااچ گنده کن

دونه said...

سلام مامان مریم
اولا که چشم اگه یه راهی پیدا کردم که بشه راحت تو بلاگ اسپات فارسی نوشت حتما بهت خبر میدم
دوم اینکه اینم آدرس وبلاگ دخترم
www.douneh.blogspot.com
سوم اینکه علیرضای گل رو ببوس