Wednesday, September 02, 2009

مامان مریم


حرف زدن با تو را دوست دارم . حرف زدن با تو مثل بازی است ، مثل عشق بازیی است به معنای واقعی کلمه... انگار که با کلمات بازی می کنیم و این وسط کلمات نیستند که مهمند ، منم و تویی و دوست داشتنمان هم را... چیزی ازت می خواهم که جوابم می دهی : «چشم مادر» میگویم « عزیزم ، فدای اون مادر گفتنت، می دونستی که این اولین باریه که بهم مادر گفتی؟ » تصدیق می کنی ... به این فکر می کنم که از بین همه نام هایی که از کودکیت تا به امروز خطابم کرده ای ،‌کدام را بیشتر دوست دارم و جوابش تقریباْ‌ واضح است برایم ... گو اینکه گمان نمی کنم تو بدانی ترجیحم را... سنگی در تاریکی است... می پرسم « اگه گفتی من بیشتر از همه دوست دارم چی صدام کنی » لحظه ای فکر می کنی و می گویی « مامان مریم » باید اعتراف کنم که شکه می شوم... اصلاْ انتظار نداشتم که جواب درست بگیرم... مقادیر زیادی قربون صدقه ات می روم که می گویی « مامان مریم » می گویم « جون مامان مریم» ...می گویی « مامان مریم » می گویم « دل مامان مریم» ... می گویی « مامان مریم » می گویم « عمر مامان مریم» ... و تو به من بگو که چگونه یک مادر می تواند بیش از این دلتنگ شود که وقتی دردانه اش اینگونه از او دلبری می کند و به او دل می دهد ، نمی تواند در آغوشش بکشد ... می گویی « همیشه دوست داری که بهت مامان مریم بگم ؟ » می گویم  « آره فدات شم » و با ذهن کوچکی که نمی دانم در آن چه می گذرد می پرسی « حتی وقتی که برف بیاد ؟ » و من جواب می دهم که « آره مادری ، همیشه ، حتی وقتی که برف بیاد » و تو چه میدانی که من چه بی نهایت دلتنگت می شوم پسرک...  ولی خوشحالم که پیش بابا خوشحالی و با حضور همه کسانی که دوستت دارند ، سرگرم و شاد... با همه وجودم دوستت دارم نازنینم ، دلم ، عمرم ، پسرکم ...۰

23 comments:

پرستووو said...

:*:*:*:*
برای مامان مریم و علیرضای مهربون

Anonymous said...

سلام نوشتهاتون مثل یه داستان دنباله داره منم واسه دخترم یه وبلاگ درست کردم ولی خیلی طول میکشه عکس بذارم شما چطور این کارو میکنید؟

Hamid said...

Jadidan be manam mige ye moghe haaei Pedar!

مهدخت said...

نوشتهاتون مثل یه داستان دنباله داره منم واسه دخترم یه وبلاگ درست کردم ولی خیلی طول میکشه عکس بذارم شما چطور این کارو میکنید؟ لطفا جواب بدید.راستی من شمارو لینک کردم

Maman Maryam said...

Mahdokht khanoom, man roo picasa Ax ha ro upload mikonam . http://picasaweb.google.com/

khoob o khosh bashid :)

Maman Maryam said...

Mahdokht khanoom, man roo picasa Ax ha ro upload mikonam . http://picasaweb.google.com/

khoob o khosh bashid :)

Unknown said...

اگر همان کاری را انجام دهید که همیشه انجام می دادید ، همان نتیجه ای را می گیرید که همیشه می گرفتید ...

نرگس said...

سلام من شما و پسر کوچولوتون رو خیلی وقته میشناسم ازطریق وبلاگ برادرتون :) بهرحال امیدوارم همیشه خوش باشید..میتونم یه سوال بپرسم در مورد اقامت سوئیس... میخوام بدونم اگه توی سوئیس بچه دار بشه کسی میتونه اقامت دائم بگیره..و ایا میشه به راحتی از عهده هزینه زندگی اونجا براومد

Maman Maryam said...

Salam Narges khanmoon, na, inja mesle US o Canada o amsale in keshvar ha nist ke be serfe tavalod be bache eghamat bedan, age inja kar dashte bashid, maloolan mishe khoob zendegi kard vali dar meghyad e pool e Iran, hazineye zendegi balast :) osoulan ham keshvare mohajer paziri nist va be rahati eghamat nemidan, amalan tanha rahesh job dashtane :)

نرگس said...

مرسی مریم جان از راهنماییت... حقیقتش اینکه برای تحصیل در دکترا دارم اقدام میکنم بیام سوییس ولی نمیدونم با هزینه فلوشیپ دانشگاه زندگی من و همسرم میچرخه؟ من خودم شیمی خوندم و همسرم هم فوق معماری داره...ممنون میشم کمکم کنی ببینم دراین زمینه ها کار چه جوریاس...کلا میشه راحت کار پیدا کرد؟

Maman Maryam said...

Ba pool i daneshgah baraye PhD mide, zendegie joftetoon micharkhe , vali kar peyda kardan inja be shedat sakhte va vaghean rahat nist , ishalla ke har ja hastin movaffagh bashin va age ham ghesmat shod biayn inja ke bebeinimetoon :)

علي said...

سلام
نماز روزه هاتون قبول باشه
من پسر عمه الهام موسوي هستم وبلاگتو خودش بهم معرفي كرده مي خواستم بهت بگم وبلاگ خوبي داري و مي خواستم اگر موافقي باهات تبادل لينك كنم. اگر موافقي من را با نام دانلود همه چيز لينك كن بعدش به من اطلاع بده تا با هر نامي كه خواستي لينكت كنم.
با تشكر

نرگس said...

مرسی مریم جان. امیدوارم شما هم همیشه موفق باشید. ممنونم از راهنماییهات پسر گلت واقعا با مزه است من خیلی وقتها اینجا رو میخونم و ماجراهاش رو حتی و اسه همه تعریف میکنم..در ضمن پسرت نمونه کامل حلال زاده به دایی اش میره داره میشه :) :دی

Hamid said...
This comment has been removed by a blog administrator.
hannan joonnn said...
This comment has been removed by a blog administrator.
نرگس said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Hamid said...
This comment has been removed by a blog administrator.
hannan said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Hamid said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
bacheye_bad_1988@yahoo.com said...

faghat mitoonam begam "fadaatoon besham" ba in hame eshghe maadari too dele bozorgetoon.
boos

hannan said...

shoma dar morede up kardan che midanid?

nazarate khod ra dar poste badi bayan konid:D

AVA said...

سلام مامان مریم عزیز من آوا هستم
قبلا همیشه وبلاگ شما رو می خوندم و از دلبریهای این عسل شیرین زبون شما لذت میبردم. تو این یکساله هیچ فرصتی نداشتم . خودم مامان یه وروجک شدم مثل وروجک شما. اسمش رادینه. چند روز دیگه یک ساله می شه. الان اومدم سرچ کردم و دوباره چیداتون کردم. خوشحالم که دوباره از شما می خونم. نمی دونم منو یادتون هست یا نه؟